ISTRAŽIVAČKA NASTAVA – UČENJE KROZ ISKUSTVO
Istraživačka i izvanučionička nastava omogućuju učenicima aktivno učenje kroz neposredno promatranje i istraživanje svijeta oko sebe. Umjesto da informacije samo slušaju u učionici, učenici ih sami otkrivaju, analiziraju i povezuju s vlastitim iskustvima. Ovakav način rada potiče znatiželju, kritičko mišljenje i timski rad te ih uči kako prikupljati i obrađivati podatke.
IZVANUČIONIČKA NASTAVA-UPOZNAJ SVOJE MJESTO
Učenici 2. a razreda sudjelovali su u zanimljivoj terenskoj nastavi s ciljem boljeg upoznavanja mjesta u kojem žive. Opremljeni tabletima, učenici su istraživali svoju okolinu i fotografirali zanimljive prizore.
Podijeljeni u četiri skupine, svaka je imala dva zadatka koje je marljivo ispunjavala.
Zadatci po skupinama su bili sljedeći:
- fotografirati nazive ulica kojima prolazimo i prometne znakove.
- fotografirati potok i znakove proljeća u prirodi.
- fotografirati javne ustanove i važne građevine
- fotografirati sve što je povezano sa zaštitom okoliša i zemljine oblike u okolini .
Učenici će naknadno u učionici prezentirati svoje fotografije.
Pokazali su pokazali veliko zanimanje za zadatke, aktivno sudjelovali u promatranju i bilježenju te naučili mnogo o svome mjestu. Terenska nastava bila je zabavna, edukativna i poučna.
























MIŠLJENJA UČENIKA O KUTJEVU
Proveli su istraživanje unutar svoga razreda na teme:
Koja ustanova ili sadržaj najviše nedostaje u Kutjevu?
Koje je najljepše mjesto u Kutjevu?
Što najviše voliš raditi na svježem zraku?
Prikupili su mišljenja ostalih učenika iz razreda, podatke zapisali u tablicu te ih prikazali stupčastim dijagramom.
Ovo su rezultati anketa:





Istraživanje životinja našeg zavičaja
Osim istraživanja mjesta u kojem žive, učenici su putem male virtualne 3D enciklopedije o životinjama istražili neke od divljih životinja našeg zavičaja; divljeg zeca, lisicu, jelena i ježa. Prikupljene informacije unijeli su u osobne iskaznice životinja, bilježeći važne podatke poput izgleda, staništa, prehrane i zanimljivosti o svakoj vrsti. Ovim istraživanjem učenici su bolje upoznali životinjski svijet svoga zavičaja i razumjeli važnost zaštite prirode.
Istraživačka nastava pokazala se kao izvrstan način učenja kroz iskustvo, potičući učenike na aktivno promatranje, istraživanje i suradnju.





