Informatika

Osnovna škola: Zdenka Turkovića, Kutjevo

Nastavni predmet: Informatika

Razredi: od 1. do 7.

Učiteljica: Jelena Romić

Datum: 8.9.2025.

ELEMENTI VREDNOVANJA uključuju:

  • Usvojenost znanja
  • Rješavanje problema
  • Digitalni sadržaji i suradnja

OPISNO VREDNOVANJE provodi se tijekom cijele nastavne godine, a  uključuje sve vrste vrednovanja: vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenoga.

PISANO VREDNOVANJE uključuje kriterije prema postotku riješenosti testa:   odličan = 90% do 100%

                                                                                                                                                vrlo dobar = 77% do 89%

                                                                                                                                                dobar = 63% do 76%

                                                                                                                                                dovoljan = 50% do 62%

                                                                                                                                                nedovoljan = 0% do 49%.

ZAKLJUČNA OCJENA uključuje sve navedene elemente vrednovanja koji se promatraju ravnopravno te jednako utječu na formiranje zaključne ocjene.

USVOJENOST ZNANJA

USVOJENOST ZNANJA uključuje činjenično znanje (poznavanje osnovnih pojmova, definicija, naredbi, simbola), razumijevanje koncepata (npr. algoritmi, mreže, baze podataka), analiziranje (npr. analiza algoritama, podataka, struktura, dijagrama), opisivanje (npr. procesa, funkcija, dijelova sustava), objašnjavanje (npr. kako nešto funkcionira, zašto koristimo određenu tehnologiju) te poznavanje pravila (npr. pravila sigurnosti, rada na mreži, održavanja zdravih navika).

KRITERIJI OCJENJIVANJA:

OcjenaČinjenično znanjeRazumijevanje koncepataAnaliziranjeOpisivanjeObjašnjavanjePoznavanje pravila
Nedovoljan (1)Ne pokazuje poznavanje osnovnih činjenica.Ne razumije osnovne koncepte.Ne pokazuje sposobnost analize.Ne zna opisati traženo.Ne zna objasniti traženo.Ne poznaje osnovna pravila.
Dovoljan (2)Navodi dio činjenica, uz značajne pogreške i podršku učiteljice.Pokazuje površno razumijevanje koncepata.Analiza je površna i uz podršku učiteljice, zaključci su nejasni.Opis je nejasan i nepotpun.Objašnjenje je površno te je potrebna podrška učiteljice.Poznavanje pravila je ograničeno i potrebna je podrška učiteljice.
Dobar
(3)
Navodi osnovne činjenice, uz nekoliko netočnosti.Djelomično razumije koncepte.Analiza je djelomična, uz pomoć učiteljice dolazi do zaključaka.Opis je djelomičan, s nekoliko netočnosti.Objašnjenje je djelomično.Poznaje osnovna pravila.
Vrlo dobar (4)Navodi većinu činjenica točno, uz manje pogreške.Objašnjava koncepte uz manje nejasnoće.Analizira uz manje pogreške.Opis je uglavnom točan.Objašnjenje je većinom točno.Većinom poznaje pravila, uz manje propuste.
Odličan
(5)
Točno i samostalno navodi sve tražene činjenice.Jasno i precizno objašnjava koncepte.Samostalno analizira i donosi logične zaključke.Jasno, precizno i strukturirano opisuje.Objašnjava jasno, logično i s razumijevanjem.Poznaje i primjenjuje pravila u različitim situacijama.

RJEŠAVANJE PROBLEMA

RJEŠAVANJE PROBLEMA uključuje analiziranje i modeliranje problema (npr. dijagram toka, tablica, psudokod), korake rješavanja problema, pisanje algoritama (korištenje pikladnog programskog jezika ili oblika), provjeravanje ispravnosti algoritama (testiranje i ispravljanje samostalno ili uz pomoć), strategije pretraživanja i prikupljanja informacija (npr. internet, baze podataka), istraživanje, konstrukciju logičkoga sklopa (npr. digitalnog sklopa, programskog modula) i samostalnost u rješavanju problema.

KRITERIJI OCJENJIVANJA:

OcjenaAnaliziranje i modeliranje problemaKoraci rješavanjaPisanje algoritamaProvjera ispravnosti algoritamaStrategije pretraživanja i prikupljanjaIstraživanjeKonstrukcija logičkog sklopaSamostalnost u rješavanju
Nedovoljan (1)Ne prepoznaje problem niti ga zna modelirati.Ne zna odrediti korake rješavanja problema.Ne zna napisati algoritam.Ne provjerava ispravnost algoritma.Ne koristi strategije pretraživanja.Ne pokazuje interes za istraživanje.Ne zna konstruirati logički sklop.Potpuno ovisan o vodstvu učiteljice.
Dovoljan (2)Djelomično prepoznaje problem, uz pomoć učiteljice modelira.Koraci u rješavanju problema su nepotpuni ili nelogični.Algoritam je nepotpun ili netočan te ga piše uz dodatno vodstvo učiteljice.Provjera ispravnosti algoritma je površna.Koristi osnovne strategije pretraživanja uz dodatno vodstvo učiteljice.Istraživanje je ograničeno.Konstruira logički sklop uz značajne pogreške i dodatno vodstvo učiteljice.Rješava uz dodatno vodstvo učiteljice.
Dobar
(3)
Prepoznaje problem i djelomično ga modelira.Koraci u rješavanju problema su logični, ali nepotpuni.Algoritam je djelomično točan i funkcionalan.Provjerava ispravnost algoritma uz pomoć učiteljice.Koristi osnovne strategije većinom samostalno.Istražuje uz poticaj učiteljice.Konstruira uz manje pogreške i povremeno vodstvo učiteljice.Djelomično samostalan.
Vrlo dobar (4)Većinom jasno prepoznaje i modelira problem.Koraci u rješavanju problema su većinom logični i točni.Algoritam je većinom točan i funkcionalan.Većinom samostalno provjerava ispravnost algoritma.Koristi više strategija pretraživanja.Većinom aktivno istražuje.Konstruira točan logički sklop uz manju pomoć učiteljice.Uglavnom samostalan.
Odličan
(5)
Samostalno analizira i modelira kompleksne probleme.Koraci su potpuno logični i učinkoviti.Algoritam je precizan i funkcionalan.Temeljito i samostalno provjerava ispravnost algoritma.Primjenjuje napredne strategije pretraživanja.Samostalno i temeljito istražuje.Samostalno konstruira funkcionalan i optimiziran sklop.Potpuno samostalan i inicijativan.

DIGITALNI SADRŽAJI I SURADNJA

DIGITALNI SADRŽAJI I SURADNJA uključuju odabir primjerenih program (digitalnih programa i alata), vještinu uporabe programa, komuniciranje u timu, suradnju na projektu, argumentiranje (npr. ideja, odluka, strategija), predstavljanje svojih radova, odgovornost (npr. poštivanje pravila, rokova, uputa), samostalnost i promišljenost pri uporabi tehnologije (odgovornost, sigurnost u radu, etičnost) te kvalitetu digitalnoga uratka (estetski oblikovan, svrsishodan, ispravan, funkcionalan).

KRITERIJI OCJENJIVANJA:

OcjenaOdabir programaVještina uporabe programaKomunikacija u timuSuradnja na projektuArgumentiranjePredstavljanje radovaOdgovornostSamostalnostPromišljenost pri uporabi tehnologijeKvaliteta digitalnog uratka
Nedovoljan (1)Ne zna odabrati odgovarajući program.Ne zna koristiti program.Ne komunicira u timu.Ne surađuje.Ne zna obrazložiti svoje postupke.Ne zna predstaviti rad.Ne pokazuje odgovornost.Potpuno ovisan o pomoći.Ne promišlja o sigurnosti i etici.Uradak je nefunkcionalan ili nejasan.
Dovoljan (2)Odabire program uz dodatno vodstvo učiteljice.Osnovna uporaba uz veće pogreške.Komunicira minimalno u timu.Suradnja je pasivna i uz dodatno vodstvo učiteljice.Argumentacija je površna.Predstavlja rad uz dodatno vodstvo učiteljice.Pokazuje osnovnu odgovornost.Rješava zadatke uz stalno vodstvo učiteljice.Povremeno promišlja o sigurnosti i etici.Uradak ima osnovne elemente, ali s nedostacima ili je nejasan.
Dobar
(3)
Odabire primjeren program uz povremeno vodstvo učiteljice.Uporaba programa je djelomično pravilna i funkcionalna.Komunicira jasno uz povremeno vodstvo učiteljice.Djelomično aktivno surađuje.Argumentira osnovne postupke.Predstavlja rad većinom samostalno.Odgovoran u većini zadataka.Djelomično samostalan.Promišlja o sigurnosti i etici.Uradak je  djelomično funkcionalan i razumljiv.
Vrlo dobar (4)Većinom samostalno odabire odgovarajući program.Uporaba programa je većinom pravilna i funkcionalna.Komunikacija u timu je jasna i prema zadanim uputama.Suradnja je većinom aktivna i doprinosi radu skupine.Većinom jasno i logično argumentira.Predstavlja rad strukturirano i jasno uz manje pogreške.Pokazuje visoku razinu odgovornosti.Uglavnom samostalan.Promišlja o utjecaju tehnologije.Uradak je  većinom funkcionalan, jasan i estetski oblikovan.
Odličan  
(5)
Odabire odgovarajući program za zadatak.Uporaba programa je napredna i kreativna.Vodi timsku komunikaciju.Suradnja je inicijativna i organizirana.Argumentira s odličnim razumijevanjem.Predstavlja  rad detaljno, jasno i strukturirano.Potpuno odgovoran i pouzdan.Potpuno samostalan i inicijativan.Promišlja kritički i etički o tehnologiji.Uradak je iznimno kvalitetan, funkcionalan i inovativan.
Skip to content